Deze handleiding bevat praktische tips en licht toe hoe je de stappen van de ontwerpaanpak kunt doorlopen en hoe je de materialen in de toolkit kunt gebruiken.
In onderstaande video’s vertellen Anje Ros en Henderijn Heldens over de opbrengsten, procesbegeleiding, werkwijze en materialen van de toolkit ‘Samen innoveren met innovatieteams’.
In deze video vertelt Henderijn Heldens van het lectoraat Goed Leraarschap, Goed leiderschap van Fontys Hogescholen over de werkwijze en materialen van de toolkit ‘Innovatieteams’. De video maakt onderdeel uit van de Toolkit | Samen innoveren in een innovatieteam.
In deze video vertelt Henderijn Heldens van het lectoraat Goed Leraarschap, Goed leiderschap van Fontys Hogescholen over de procesbegeleiding van de methodiek ‘Innovatieteams’. De video maakt onderdeel uit van de Toolkit | Samen innoveren in een innovatieteam.
In deze video vertelt Anje Ros van het lectoraat Goed Leraarschap, Goed leiderschap van Fontys Hogescholen over de opbrengsten van de methodiek ‘Innovatieteams’. De video maakt onderdeel uit van de Toolkit | Samen innoveren in een innovatieteam.
Tijdens het webinar op 19 november 2021 jl. vertelden Henderijn Heldens en Anje Ros over de toolkit Samen innoveren in een innovatieteam. Tijdens dit webinar deelden zij enkele opbrengsten van innovatieteams en gingen zij in op de werkwijze van deze methodiek.
De digitale Leeromgeving Onderzoekscultuur ondersteunt scholen en schoolbesturen in het po, vo en mbo om evidence-informed te werken aan schoolontwikkeling.
Angela Horsten stimuleerde als waarnemend bestuurder en directeur Onderwijs & Kwaliteit bij SALTO Eindhoven de SALTO-scholen om onderzoeksmatiger te gaan werken en legde ze de basis voor een onderzoekscultuur in deze organisatie.
Bij evidence-informed werken combineer je onderzoek met praktijkkennis. Dat is een belangrijke voorwaarde voor onderwijskwaliteit, maar hoe pak je het goed aan? Basisschool De Touwladder in Sint-Michielsgestel heeft tips. Lees het artikel van Didactief
Alle 24 scholen van Stichting Ambion beschrijven in hun schooljaarplan wat zij het komende schooljaar gaan doen om onderzoeksmatiger te werken. Dat is het resultaat van een ontwikkeling die beoogt dat alle medewerkers vanuit hun eigen rol een bijdrage leveren aan het creëren van een onderzoekscultuur binnen de organisatie. Ingrid Janssen, voorzitter van het College van Bestuur van Ambion, vertelt er meer over.