De Kwaliteitswaaier is een instrument die in zowel het primair als het voortgezet onderwijs gebruikt kan worden om effectief leesonderwijs te bieden. In een dubbelinterview met Mirjam Snel, voorzitter van de Kennistafel en werkzaam bij Hogeschool Utrecht, en Cristel Wieman, bestuurder van Stichting Klasse en lid van de Kennistafel, wordt duidelijk dat de Kwaliteitswaaier vooral een praktische tool is voor meerdere rollen in het onderwijs.
Interview over de dimensies van de lerende organisatie met Winfried Roelofs, voorzitter van het College van Bestuur van KPOA en Carmen van Liempt, hoofd P&O bij KPOA.
Interview over de dimensies van de lerende organisatie met Marieke Soesbergen, schoolleider en Karin Bakker, leraar op de Berg in Amersfoort.
Interview over de dimensies van de lerende organisatie met Jan Heijman, voorzitter van het College van Bestuur van Signum en Adriaan Mellema, hoofd Kwaliteit, Innovatie en Ontwikkeling bij Signum.
Interview over de dimensies van de lerende organisatie met Ilonka Waterloo, schoolleider en Madelon Pruijsers, (academische) leraar van KC Zuiderster in ’s-Hertogenbosch.
Interview over de dimensies van de lerende organisatie met Yvonne Visser, lid van het College van Bestuur van Flores Onderwijs en Rebekka Bersee, manager onderwijsontwikkeling bij Flores Onderwijs.
Interview over de dimensies van de lerende organisatie met Julia van Broeckhuijsen, schoolleider en Hanneke van den Berg, leraar van groep 5-6 van de Jan Ligthartschool.
Interview over de dimensies van de lerende organisatie met Harrie van de Ven, voorzitter van het College van Bestuur van Optimus en Lieke Wellens, orthopedagoog bij Optimus.
Interview over de dimensies van de lerende organisatie met Michel van der Kraan, schoolleider en Erinn Niezing, leraar in groep 7 van basisschool De Raamdonk in Grave.
Voor het bestuur van Onderwijsgroep Zuid-Hollandse Waarden (OZHW) – 16 po-scholen en 8 vo-scholen – is evidence-informed werken een van de leidende principes bij het realiseren van de nieuwe strategische koers die voor de komende jaren is uitgezet. “Alleen als we praktijkkennis en kennis uit onderzoek gebruiken om de praktijk te verbeteren, komen we erachter of we onze ambities werkelijk verwezenlijken”, aldus Reinoud de Vries, bestuurder van OZHW. | 2022