Zoek in kennisbank

Types
231 resultaten
Publicaties & links

De schoolleider in verandering

Schoolleiders opgelet! Deze publicatie van de Leiderschapsagenda ondersteunt je bij het ontwikkelen van leiderschap. Met concrete handvatten en voorbeelden.

Praktijkvoorbeelden & interviews

Portret | KPOA als lerende organisatie

Interview over de dimensies van de lerende organisatie met Winfried Roelofs, voorzitter van het College van Bestuur van KPOA en Carmen van Liempt, hoofd P&O bij KPOA.

Praktijkvoorbeelden & interviews

Portret | School op de Berg KPOA

Interview over de dimensies van de lerende organisatie met Marieke Soesbergen, schoolleider en Karin Bakker, leraar op de Berg in Amersfoort.

Praktijkvoorbeelden & interviews

Portret | Signum als lerende organisatie

Interview over de dimensies van de lerende organisatie met Jan Heijman, voorzitter van het College van Bestuur van Signum en Adriaan Mellema, hoofd Kwaliteit, Innovatie en Ontwikkeling bij Signum.

Praktijkvoorbeelden & interviews

Portret | Kindcentrum Zuiderster Signum

Interview over de dimensies van de lerende organisatie met Ilonka Waterloo, schoolleider en Madelon Pruijsers, (academische) leraar van KC Zuiderster in ’s-Hertogenbosch.

Praktijkvoorbeelden & interviews

Portret | Flores als lerende organisatie

Interview over de dimensies van de lerende organisatie met Yvonne Visser, lid van het College van Bestuur van Flores Onderwijs en Rebekka Bersee, manager onderwijsontwikkeling bij Flores Onderwijs.

Praktijkvoorbeelden & interviews

Portret | Jan Ligthartschool Flores

Interview over de dimensies van de lerende organisatie met Julia van Broeckhuijsen, schoolleider en Hanneke van den Berg, leraar van groep 5-6 van de Jan Ligthartschool.

Praktijkvoorbeelden & interviews

Portret | Optimus als lerende organisatie

Interview over de dimensies van de lerende organisatie met Harrie van de Ven, voorzitter van het College van Bestuur van Optimus en Lieke Wellens, orthopedagoog bij Optimus.

Praktijkvoorbeelden & interviews

Portret | Basisschool De Raamdonk Optimus

Interview over de dimensies van de lerende organisatie met Michel van der Kraan, schoolleider en Erinn Niezing, leraar in groep 7 van basisschool De Raamdonk in Grave.

Publicaties & links

Lesgeven vanuit hoge verwachtingen. Handreiking voor leraren

De verwachtingen die leraren hebben van hun leerlingen zijn van invloed op de leerprestaties. Zijn die verwachtingen hoog, dan gaan leerlingen zich hiernaar gedragen en gaan ze beter presteren. Het is daarom belangrijk dat je als leraar hoge verwachtingen hebt van je leerlingen. Maar hoe pak je dat aan? De handreiking biedt achtergrondkennis én een stappenplan.