Verslag derde bijeenkomst Kennistafel

Op 23 juni 2021 kwam de Kennistafel Gepersonaliseerd leren met ict voor de derde keer bijeen. Na een update over nieuwe publicaties vanuit de Onderzoekswerkplaats Gepersonaliseerd leren met ict PO, werd een onderzoeksplan gepresenteerd. In de vorige bijeenkomst is namelijk geconstateerd dat een onderzoek om casusbeschrijvingen van hoe gepersonaliseerd leren met ict er in de praktijk uit ziet waardevol en nodig is. Voor dit onderzoek is een plan gemaakt in samenwerking met de onderzoekers van de Kennistafel en deze is plenair besproken.

Gerelateerde items

Publicaties & links

Visiestuk kennistafel effectief leesonderwijs

In het visiestuk Beter leesonderwijs: van weten naar doen! legt de Kennistafel Effectief Leesonderwijs een raamwerk neer voor goed leesonderwijs en voor de acties die nodig zijn om de voorwaarden voor goed leesonderwijs te realiseren. Het visiestuk is de opbrengst van het eerste jaar van de kennistafel. In het tweede jaar worden de plannen uitgevoerd. Hoe, ook dat leest u in het visiestuk. | 2021

Publicaties & links

Leidraad: Differentiatie als sleutel voor gelijke kansen

De leidraad ‘Differentiatie als sleutel voor gelijke kansen’ is gemaakt voor leerkrachten, schoolleiders, intern begeleiders en andere onderwijsprofessionals die hun onderwijs willen onderbouwen met kennis uit onderzoek. De informatie is bedoeld om antwoord te geven op de vraag: Hoe zorg je als leerkracht ervoor dat alle leerlingen de gestelde doelen halen? Op onderwijskennis.nl is de […]

Publicaties & links

Leidraad: Onderwijs vanuit hoge verwachtingen

Leerkrachten maken voortdurend keuzes voor leerlingen. Dit gebeurt mede op basis van verwachtingen die zij hebben van individuele leerlingen en over de groep. Deze verwachtingen zijn gebaseerd op allerlei gegevens en ideeën over de leerling. Soms zijn ze onderbouwd, maar soms berusten ze ook ten dele op intuïtie.

Publicaties & links

Katern | Samen innoveren in een innovatieteam

Dit katern beschrijft een ontwerpaanpak om in een innovatieteam aan de slag te gaan met een complex vraagstuk. Het beschrijft de ontwerpaanpak, gebaseerd op design thinking, een ontwerpmodel, waarmee onderwijsprofessionals op een effectieve en efficiënte manier werken aan creatieve, evidence-informed oplossingen voor complexe vraagstukken.