Praktijkillustratie | Rollen en taakverdeling Werkplaats Onderwijsonderzoek Amsterdam

De Werkplaats Onderwijsonderzoek Amsterdam is zo opgezet dat er op alle niveaus van samenwerking een gelijkwaardige positie is tussen de partners en dat alle partners en hun belangen op elk niveau zijn vertegenwoordigd. Deze praktijkillustratie geeft een overzicht van de rollen en taakverdeling binnen de verschillende teams en groepen in de Werkplaats Onderwijsonderzoek Amsterdam | 2017

Gerelateerde items

Praktijkvoorbeelden

Interview | POINT: olievlek in Brabant

Passend Onderwijs voor Ieder Nieuw Talent, ofwel: POINT. In Noord-Brabant, maar ook in de wereld van onderwijsonderzoek, is het inmiddels een begrip. Na de oprichting van de eerste Werkplaats Onderwijsonderzoek POINT 013 in Tilburg in 2016, is dit schooljaar ook POINT 040 in Eindhoven van start gegaan. POINT 073 – in Den Bosch – is in ontwikkeling. Anouke Bakx stond als wetenschapper aan de wieg van de eerste POINT-werkplaats en is ook nu nog nauw betrokken bij de ontwikkelingen. | 2021

Praktijkvoorbeelden

De academische leraar

Schoolbesturen en scholen zien in toenemende mate de meerwaarde van de academisch geschoolde leraar. Maar hoe positioneer je de academische leraar binnen de organisatie, zodat de school/het bestuur optimaal van die meerwaarde profiteert? | 2020

Praktijkvoorbeelden

Beter onderwijs door onderzoeksmatig werken: De rol van de onderzoekscoördinator

Het toepassen van wetenschappelijke kennis en het zelf doen van onderzoek kan scholen onderbouwing geven voor lastige keuzes die zij moeten maken. Aan het woord is Anje Ros, lector Goed leraarschap, Goed leiderschap van Fontys Hogeschool Kind en Educatie. Drie onderzoekscoördinatoren uit het voortgezet onderwijs vertellen over de praktijk: wat houdt hun functie in? En welke uitdagingen zien zij voor de toekomst? | 2020

Praktijkvoorbeelden

Scherp aan de wind durven varen

Kindcentrum Snijders in Rijswijk heeft de specifieke expertise van academische leraren nodig, vindt directeur Ivan Trouwborst. Trouwborst vindt dat een toekomstgerichte organisatie niet kan zonder onderzoek. |2020