In het NRO-project TALENTontwikkeling werkten de leerkrachten van basisschool Het Talent in Lent samen in vier teams en werden hierbij begeleid door onderzoekers van de Universiteit Twente en de Radboud Universiteit. Het doel van dit project was om een model te ontwikkelen met richtlijnen voor begeleiders om basisschoolleerkrachten te leren praktijkgericht onderzoek te doen: het Meesterschapmodel. Download hier het model, de eindrapportage, begeleidingsmaterialen ter ondersteuning voor de begeleiding van basisschoolleerkrachten bij het uitvoeren van praktijkgericht onderzoek en tot slot de werkmap met lesmaterialen voortgekomen uit het praktijkgericht onderzoek | 2018
‘Samenwerken’ moet kinderen worden aangeleerd en het vraagt om stap voor stap begeleiding. Samenwerkend leren is een onderdeel van het programma Success for All. Interview met Marij Veldman (coördinator van de OK-werkplaats) over het succes van deze werkwijze. | 2021
Leer ze lezen bestrijkt het hele palet van ontluikende geletterdheid tot en met tekstbegrip en geeft uitsluitsel over het belang van onder meer leesmotivatie, leesstrategieën en thematisch leesonderwijs. | 2021
Op de schouders van reuzen: Inspirerende inzichten uit de cognitieve psychologie voor leerkrachten. 24 wetenschappelijke kernartikelen vertaald naar de dagelijkse lespraktijk. | 2019
De ontwikkelagenda bevat de plannen van de PO-Raad, VO-raad, MBO Raad, Vereniging Hogescholen en VSNU voor het verbeteren van de kwaliteit en innovatiekracht van het onderwijs door onderwijs en onderzoek nog beter met elkaar te verbinden. | 2019