Het innovatieteam van OBS de Harlekijn in Venlo zette het innovatieteam in als onderdeel van een breder project rondom leesbevordering. In dit filmpje vertelt leerkracht Sanne Teeuwen over haar ervaringen met het innovatieteam én over de opbrengsten in de vorm van een Literair Paspoort voor leerkrachten. | 2021
Dit katern beschrijft een ontwerpaanpak om in een innovatieteam aan de slag te gaan met een complex vraagstuk. Het beschrijft de ontwerpaanpak, gebaseerd op design thinking, een ontwerpmodel, waarmee onderwijsprofessionals op een effectieve en efficiënte manier werken aan creatieve, evidence-informed oplossingen voor complexe vraagstukken.
Deze handleiding bevat praktische tips en licht toe hoe je de stappen van de ontwerpaanpak kunt doorlopen en hoe je de materialen in de toolkit kunt gebruiken.
In onderstaande filmpjes vertellen Anje Ros en Henderijn Heldens over de opbrengsten, procesbegeleiding, werkwijze en materialen van de toolkit ‘Samen innoveren met innovatieteams’.
Deze werkvormen zijn gedurende de acht bijeenkomsten in te zetten. In de handleiding en PowerPoints staat beschreven wanneer welke werkvorm kan worden gebruikt.
Voor iedere stap is er een PowerPointpresentaties beschikbaar om in de bijeenkomsten te gebruiken. De PowerPointpresentaties zijn voorzien van een geschreven toelichting in het notitievak.
Tijdens het webinar op 19 november 2021 jl. vertelden Henderijn Heldens en Anje Ros over de toolkit Samen innoveren in een innovatieteam. Tijdens dit webinar deelden zij enkele opbrengsten van innovatieteams en gingen zij in op de werkwijze van deze methodiek. | 2021
Ter inspiratie een aantal voorbeelden van de opbrengsten van innovatieteams die volgens de methode van Ros en Heldens hebben gewerkt.