Terugblik | Eerste jaar Werkplaats Onderwijsonderzoek Utrecht

Terugblik eerste jaar Werkplaats Onderwijsonderzoek Utrecht. De werkplaats uit Utrecht richt bij 15 basisscholen leergemeenschappen in, bestaande uit leerkrachten, alpo/pabostudenten en Utrechtse wetenschappers die als team praktijkgericht onderzoek uitvoeren. Deze leergemeenschappen richten zich o.a. op burgerschapsvorming, tweetalig onderwijs en hoogbegaafdheidsdidactiek. Per basisschool wordt een ‘broker’ aangesteld. Dit zijn voornamelijk leerkrachten die een master volgen of promotieonderzoek doen. De ‘brokers’ fungeren als verbindende schakel tussen onderwijs en onderzoek | 2017

Gerelateerde items

Filmpjes

Onderzoekscultuur binnen de academische opleidingsschool

In deze video laten we zien we hoe de Pabo van Hogeschool Fontys en een academische opleidingsschool in gezamenlijkheid aan het opleiden, onderzoeken en professionaliseren zijn en wat er verstaan wordt onder een onderzoekscultuur. We volgen de student Annebel (nu startende leraar) die haar afstudeerstage van de Pabo van de Hogeschool Fontys heeft gedaan op de academische opleidingsschool De Fonkel.

Filmpjes

Terugblik | Drie jaar POINT013

POINT staat voor “Passend Onderwijs voor Ieder Nieuw Talent” en 013 staat voor de regio Tilburg.
POINT013 is een werkplaats voor onderwijsonderzoek met betrekking tot (hoog)begaafde leerlingen met als doel de onderwijspraktijk en het wetenschappelijke onderzoek met elkaar te verbinden. Dit filmpje blikt terug op de werkzaamheden, ervaringen en opbrengsten van drie jaar POINT013 | 2019

Filmpjes

Video | Waar houden de Werkplaatsen zich mee bezig?

De drie Werkplaatsen Onderwijsonderzoek in beeld. In dit filmpje vertellen de werkplaatsen over hun onderzoeksthema’s, wat ze tot nu toe bereikt hebben en waar zij over een jaar hopen te staan | 2017

Filmpjes

Introductie | Werkplaats Onderwijskansen Arnhem Nijmegen

Maak kennis met de Werkplaats Onderwijskansen Arnhem Nijmegen (W-OAN). Deze werkplaats heeft de ambitie om onderwijsachterstanden om te buigen in kansengelijkheid. Door de onderwijspraktijk van basisscholen te verbinden met instellingen voor wetenschappelijk onderzoek willen we de kwaliteit van het basisonderwijs verhogen. Het uiteindelijke doel van de W-OAN is kansengelijkheid te bevorderen op het niveau van leerlingen.