School
Hoe kunnen we studenten actief en ondernemend bij laten dragen aan duurzame ontwikkeling? Wat zouden ze moeten kunnen en op welke manier kunnen wij daar een belangrijke bijdrage aan leveren? In dit kennislab willen een tool(kit) ontwikkelen voor studenten die deelnemen aan internationale reizen (bijv. aan Crossing Borders). Zij hebben internationale ervaring opgedaan. Hierdoor ontwikkelen zij zich. Zij doen kennis, inzicht en ervaringen op. Hoe vindt de debriefing plaats n.a.v. ervaringen en ontmoetingen? Hoe kunnen we deze duurzaam verankeren? In 8 bijeenkomsten gaan we bijdragen aan sociale impact in sociaal ondernemerschap in het onderwijs.
Kennisregisseur
In een reeks bijeenkomsten waarin we onszelf de vraag stelden wat willen wij onze pabo studenten leren en laten ervaren als het gaat om sociaal ondernemerschap, kwamen we uiteindelijk tot het idee om iets met speldidactiek te doen. Dit bleek niet zo gemakkelijk te zijn als we wellicht dachten. Lees in deze samenvatting wat dit kennislab heeft gedaan.
In ons Kennislab met als thema onderwijs en sociaal ondernemerschap willen wij aan de hand van speldidactiek, studenten op de pabo de betekenis van sociaal ondernemerschap bij brengen. Wij willen dit doen door sociaal ondernemerschap tot leven te brengen door middel van een spelervaring. De bijvangst is dat hopelijk zij de volgende stap kunnen zetten en dit model leren aan kinderen op de basisschool.