Dit document biedt inzicht in de belangrijkste kennis- en innovatievraagstukken van scholen voor de komende jaren en kan hierdoor richting geven aan relevante onderzoeks- en innovatieprogrammering op het gebied van gepersonaliseerd leren met ict.
Op 27 juni 2022 kwam de Kennistafel Gepersonaliseerd leren met ict voor de laatste keer samen. In de bijeenkomst werd zowel vooruit als achterom gekeken. Zo werd bijvoorbeeld stilgestaan bij de beweging die de Kennistafel in gang heeft gezet, en wat de kennistafel voor de leden maar ook voor de omliggende organisaties betekend heeft.
Gepersonaliseerd leren met ict heeft in de onderwijspraktijk veel verschillende betekenissen en verschijningsvormen. Scholen hebben vragen over gepersonaliseerd onderwijs, de inzet van ict daarbij en wat dit betekent voor de schoolorganisatie. De Kennistafel Gepersonaliseerd leren met ict, bestaande uit professionals uit het primair onderwijs en onderzoekers, voerde een casusonderzoek uit om vraagstukken over gepersonaliseerd leren met ict in de context op te halen en te duiden. Hierdoor krijgt de kennistafel een beter beeld welke kennis er nodig is om praktijkvragen te beantwoorden en hoe ze deze kennis kunnen vertalen naar het vraagstuk en de context van de school.
De Kennistafel Gepersonaliseerd leren met ict kwam op 14 april 2022 voor de zevende maal bijeen. In de bijeenkomst reflecteerden de leden op wat het casusonderzoek voor hen heeft opgeleverd en hoe ze terugkeken naar de vraagstukken die in maart 2021 zijn opgehaald. Ook is stilgestaan bij de te ontwikkelen kennisagenda en is terug- en vooruitgekeken naar congressen waarop het casusonderzoek gepresenteerd werd en wordt.
De Kennistafel Gepersonaliseerd leren met ict kwam op 10 februari 2022 voor de zesde maal bijeen. De bijeenkomst was gewijd aan het recent afgeronde casusonderzoek en aan de kennisagenda die deze kennistafel ontwikkelt.
Op 22 november kwam de Kennistafel Gepersonaliseerd leren met ict voor de vijfde keer bij elkaar. Het doel was om de eerste bevindingen van het casusonderzoek te delen. Daarnaast is stilgestaan bij het versterken van de disseminatie van de opgedane kennis door deze Kennistafel.
Op 13 september 2021 kwam de Kennistafel Gepersonaliseerd Leren met ict voor de vierde maal bijeen. Het doel was om onderzoek en praktijkervaring rondom gepersonaliseerd leren met ict op een interactieve manier met elkaar te delen.
Op 23 juni 2021 kwam de Kennistafel Gepersonaliseerd leren met ict voor de derde keer bijeen. Na een update over nieuwe publicaties vanuit de Onderzoekswerkplaats Gepersonaliseerd leren met ict PO, werd een onderzoeksplan gepresenteerd. Voor dit onderzoek is een plan gemaakt in samenwerking met de onderzoekers van de Kennistafel en deze is plenair besproken. | 2021
Op 25 maart 2021 kwam de kennistafel Gepersonaliseerd leren met ict voor de tweede keer bij elkaar. Het doel van de tweede bijeenkomst van de kennistafel was om op basis van praktijkvragen tot gerichte kennisvragen te komen.
Op donderdag 28 januari 2021 vond de eerste bijeenkomst van de Kennistafel Gepersonaliseerd Leren met ict plaats. De deelnemers werken samen toe naar een gezamenlijke kennisagenda die inzichtelijk maakt wat de belangrijkste kennisvragen zijn op het gebied van gepersonaliseerd leren met ict, wat er al aan kennis bestaat, hoe dit toegankelijk gemaakt kan worden en welk aanvullend onderzoek er nodig is.