Op basis van een regionaal onderzoek wordt een beeld geschetst van afstandsleren in de Achterhoek tijdens de intelligente lockdown die als gevolg van de coronacrisis werd ingesteld in het voorjaar van 2020. Zowel het afstandsleren in onderwijsinstellingen als het afstandsleren op de werkvloer wordt onder de loep genomen.
Het e-magazine heeft als thema leesbevordering en bevordering van de literaire competentie. Het bevat tal van suggesties voor de groepen 1 tot en met 8 om aan de slag te gaan!
Dit e-magazine gaat in op het leren schrijven van verhalen en betogen door leerlingen, op de manier waarop leerkrachten hun instructies kunnen verbeteren. Maar ook wordt aandacht besteed aan het inpassen van peerfeedbackvormen in de schrijfles en krijgen leerkrachten suggesties om teksten handig te beoordelen.
Deze website is één van de opbrengsten van de academische werkplaats Pedagogische Sensitiviteit en Hoogbegaafdheid. De bevindingen vanuit de werkplaats zijn vertaald naar materialen, zoals artikelen, een quick-scan en praktische tools die direct in de praktijk zijn in te zetten.
Dezezelfevaluatietool brengt de belangrijke voorwaarden voor zelfgestuurd leren bij basisschoolleerlingen in beeld. Het doel van deze tool is om als team in gesprek te raken over de stand van zaken, visie en implementatie van zelfsturing bij leerlingen.