Verslag Startbijeenkomst Kennistafel Gepersonaliseerd Leren met ict

Op donderdag 28 januari 2021 vond de eerste bijeenkomst van de Kennistafel Gepersonaliseerd Leren met ict plaats. De Kennistafel bracht een diverse groep van zo’n 21 deelnemers bij elkaar: leerkrachten, schoolleiders en bovenschoolse ict’ers uit het primair en speciaal onderwijs, en onderzoekers en beleidsmedewerkers van verschillende kennisinstellingen in Nederland. De deelnemers werken samen toe naar een gezamenlijke kennisagenda die inzichtelijk maakt wat de belangrijkste kennisvragen zijn op het gebied van gepersonaliseerd leren met ict, wat er al aan kennis bestaat, hoe dit toegankelijk gemaakt kan worden en welk aanvullend onderzoek er nodig is. Lees het verslag.

 

Gerelateerde items

Publicaties & links

Samenwerkend leren biedt alle leerlingen succesmomenten

‘Samenwerken’ moet kinderen worden aangeleerd en het vraagt om stap voor stap begeleiding. Samenwerkend leren is een onderdeel van het programma Success for All. Interview met Marij Veldman (coördinator van de OK-werkplaats) over het succes van deze werkwijze. | 2021

Publicaties & links

Leer ze lezen

Leer ze lezen bestrijkt het hele palet van ontluikende geletterdheid tot en met tekstbegrip en geeft uitsluitsel over het belang van onder meer leesmotivatie, leesstrategieën en thematisch leesonderwijs. | 2021

Publicaties & links

Op de schouders van reuzen

Op de schouders van reuzen: Inspirerende inzichten uit de cognitieve psychologie voor leerkrachten. 24 wetenschappelijke kernartikelen vertaald naar de dagelijkse lespraktijk. | 2019

Publicaties & links

Lerend onderwijs voor een lerend Nederland

De ontwikkelagenda bevat de plannen van de PO-Raad, VO-raad, MBO Raad, Vereniging Hogescholen en VSNU voor het verbeteren van de kwaliteit en innovatiekracht van het onderwijs door onderwijs en onderzoek nog beter met elkaar te verbinden. | 2019