Klaskit – tools voor topleraren

Pedagoog Pedro De Bruyckere gaat op zoek naar succesvolle manieren die écht werken, en onderzoekt hij in welke omstandigheden ze werken, voor welke doelgroep, en waarom. ‘Klaskit’ levert een praktisch beeld op van wat leren inhoudt en schept overzicht in de massa aan tegenstrijdige ideeën over onderwijs. Want wie weet hoe je onder meer effectieve feedback geeft, hoe je het best een relatie opbouwt met je leerlingen en wat een sterke schoolvisie kan opleveren, heeft de tools in handen om een topleraar te worden.

Gerelateerde items

Publicaties & links

Bouwen aan gepersonaliseerd leren met ict

In de publicatie ‘Bouwen aan gepersonaliseerd leren met ict’ leest u hoe de scholen, die deelnemen aan de Onderzoekswerkplaats Gepersonaliseerd leren met ict PO, in hun huidige onderwijs leerlingen regie geven in hun leerproces, hoe ze tegemoet komen aan verschillen in onderwijsbehoeften tussen leerlingen, hoe ict hierbij wordt ingezet en hoe zij hun schoolorganisatie hierop afstemmen. | 2021

Publicaties & links

Verslag derde bijeenkomst Kennistafel

Op 23 juni 2021 kwam de Kennistafel Gepersonaliseerd leren met ict voor de derde keer bijeen. Na een update over nieuwe publicaties vanuit de Onderzoekswerkplaats Gepersonaliseerd leren met ict PO, werd een onderzoeksplan gepresenteerd. Voor dit onderzoek is een plan gemaakt in samenwerking met de onderzoekers van de Kennistafel en deze is plenair besproken. | 2021

Publicaties & links

Handreiking Regionale Kennisagenda

De Regionale Kennisagenda’s én de ondersteuning daarvan zijn volop in beweging. Vanuit het Programma Versterking Kennisinfrastructuur is er een handreiking met concrete handvatten (in concept) ontwikkeld, waarmee lokale initiatieven samen deze lerende beweging in kunnen gaan. | 2021

Publicaties & links

Brochure Regionale Kennisagenda

De Regionale Kennisagenda’s én de ondersteuning daarvan zijn volop in beweging. Vanuit het Programma Versterking Kennisinfrastructuur is er een brochure ontwikkeld, waarmee lokale initiatieven samen deze lerende beweging in kunnen gaan. | 2021