Notitie | Kaders voor de ontwikkeling van een leerlijn onderzoek

Deze kaderstellende notitie van de HAN beschrijft we achtereenvolgens de rol van onderzoek in het beroep van leraar of opleidingskundige, wat we verstaan onder praktijkgericht onderzoek, uitgangspunten voor de leerlijn onderzoek, de toetsing van de eindkwalificaties en aanbevelingen voor uitwerking van de instituutsspecifieke leerlijnen onderzoek | 2014

Gerelateerde items

Publicaties & links

Samenwerkend leren biedt alle leerlingen succesmomenten

‘Samenwerken’ moet kinderen worden aangeleerd en het vraagt om stap voor stap begeleiding. Samenwerkend leren is een onderdeel van het programma Success for All. Interview met Marij Veldman (coördinator van de OK-werkplaats) over het succes van deze werkwijze. | 2021

Publicaties & links

Leer ze lezen

Leer ze lezen bestrijkt het hele palet van ontluikende geletterdheid tot en met tekstbegrip en geeft uitsluitsel over het belang van onder meer leesmotivatie, leesstrategieën en thematisch leesonderwijs. | 2021

Publicaties & links

Op de schouders van reuzen

Op de schouders van reuzen: Inspirerende inzichten uit de cognitieve psychologie voor leerkrachten. 24 wetenschappelijke kernartikelen vertaald naar de dagelijkse lespraktijk. | 2019

Publicaties & links

Lerend onderwijs voor een lerend Nederland

De ontwikkelagenda bevat de plannen van de PO-Raad, VO-raad, MBO Raad, Vereniging Hogescholen en VSNU voor het verbeteren van de kwaliteit en innovatiekracht van het onderwijs door onderwijs en onderzoek nog beter met elkaar te verbinden. | 2019