Onderzoeksmatig werken kan bijdragen aan de kwaliteit van onderwijs en de professionele ontwikkeling van medewerkers. Dat kan door gebruik te maken van kennis uit onderzoek (feedbackfunctie) en door met behulp van onderzoek te reflecteren op het eigen gedrag en inhoudelijke gesprekken te voeren (dialoogfunctie). Hoe kan je onderzoek inbedden in jouw schoolorganisatie en een lerende cultuur stimuleren? Tijdens deze werkconferentie van Voortgezet Leren krijg je tools, handvatten en inspiratie om stappen te zetten in het verbinden van onderzoek met het onderwijs op school. Meld je aan voor deze werkconferentie.
Deze werkconferentie wordt geopend door Ingrid de Bonth, vicevoorzitter van de VO-raad. Vervolgens geeft Jacquelien Bulterman, auteur van het boek ‘Het lerarentekort’, een keynote over het belang van vakmanschap en handelingskennis van leraren. Jacquelien pleit in haar boek voor de herwaardering van het vakmanschap van leraren. In deze keynote vertelt zij wat dat betekent voor de verbinding van het onderwijs met onderzoek en hoe dat een oplossing kan vormen voor het lerarentekort en het statusverval van het lerarenberoep. Na de keynote volgen er twee workshopsrondes. Op de dag zelf kun je per ronde kiezen bij welke workshop je aansluit. Lees hier uit welke workshops je kan kiezen.
Tijdens deze werkconferentie:
Waar en wanneer: Op 6 februari, van 13.30 – 17.00 uur, met aansluitende borrel op Candea Collegein Duiven.
Voor wie: Kartrekkers op het gebied van onderzoek in de school. Dit kunnen zowel schoolleiders, onderzoekscoördinatoren als projectleiders zijn.
Kosten: Deelname aan deze bijeenkomst is kosteloos.
Aanmelden: Meld je vóór 1 februari 2024 aan voor deze inspiratiebijeenkomst via het aanmeldformulier.
Heb je vragen over de bijeenkomst? Stuur dan een e-mail naar info@voortgezetleren.nl of bel 030 – 23 24 880.