Op 2 februari 2022 vond de werkconferentie ‘Evidence-informed aan de slag!’ plaats. In deze film heet dagvoorzitter Sander Dankelman van de PO-Raad ieder hartelijk welkom bij de digitale werkconferentie. Vervolgens vindt de lancering plaats van de leidraad ‘Werken aan onderwijsverbetering’. Anje Ros geeft aansluitend de presentatie ‘Onderzoeksmatig en cyclisch werken aan onderwijsverbetering’ en gaat in gesprek met Yaëlle van de Stolpe over de aanbevelingen in de praktijk. Dit deel wordt afgesloten met een tafelgesprek waaraan vier auteurs van de leidraad deelnemen. | 2022
Op 2 februari 2022 vond de werkconferentie ‘Evidence-informed aan de slag!’ plaats. In deze film geeft Anje Ros een korte presentatie over de aanbevelingen 3 t/m 6 uit de leidraad ‘Werken aan onderwijsverbetering’. Per aanbeveling benoemt Anje de belangrijkste knelpunten, geeft ze voorbeelden, acties en de do’s en don’ts. Daarnaast brengt Anje een paar behulpzame tools onder de aandacht. | 2022
In deze film gaat Monique Volman, één van de auteurs van de leidraad ‘Werken aan onderwijsverbetering’ in op het belang van een onderzoekscultuur. | 2022
In deze film gaat Judith Amels, één van de auteurs van de leidraad ‘Werken aan onderwijsverbetering’ in op aanbeveling 6 uit de leidraad: Creëer een schoolklimaat waarin leiderschap wordt. Aansluitend gaat zij in gesprek met mede-auteur Yaëlle van de Stolpe. | 2022
In deze film gaat Judith Amels, één van de auteurs van de leidraad ‘Werken aan onderwijsverbetering’ in op aanbeveling 5 uit de leidraad: Benut kennis en expertise. Aansluitend gaat zij in gesprek met mede-auteur Miriam Stalleart. | 2022
In deze film gaat Anje Ros, één van de auteurs van de leidraad ‘Werken aan onderwijsverbetering’ in op aanbeveling 4 uit de leidraad: Stimuleer samen leren in een team. Aansluitend gaat zij in gesprek met mede-auteur Miriam Stalleart.
In deze film gaat Anje Ros, één van de auteurs van de leidraad ‘Werken aan onderwijsverbetering’ in op aanbeveling 3 uit de leidraad: Stimuleer een onderzoekende houding. Aansluitend gaat zij in gesprek met mede-auteur Yaëlle van de Stolpe. | 2022
De leidraad ‘Werken aan onderwijsverbetering’ ondersteunt scholen in het primair onderwijs om zich tot lerende organisaties te ontwikkelen. De leidraad bevat handvatten om de manier van duurzaam werken aan kwaliteitsverbetering te kunnen verankeren in de schoolcultuur. Aan de hand van de zes aanbevelingen in deze leidraad, werk je toe naar een lerende organisatie. | 2022
Scholen en leraren werken evidence-informed als zij hun onderwijs verbeteren op basis van kennis uit (praktijk)onderzoek en kennis over de praktijk. Met name het gebruik van praktijkkennis is tekenend voor evidence-informed werken, want als scholen/leraren zich uitsluitend baseren op kennis uit wetenschappelijk onderzoek, spreken we van evidence-based werken. Het is echter zinvol om wetenschappelijke kennis […]