In dit videoverslag van de werkconferentie ‘Evidence-informed aan de slag!’ vindt de lancering plaats van de leidraad ‘Werken aan onderwijsverbetering’. Anje Ros geeft een presentatie en gaat in gesprek met Yaëlle van de Stolpe over de aanbevelingen in de praktijk. Dit deel wordt afgesloten met een tafelgesprek waaraan vier auteurs van de leidraad deelnemen.
In dit videoverslag van de werkconferentie ‘Evidence-informed aan de slag!’ geeft Anje Ros een korte presentatie over de aanbevelingen 3 t/m 6 uit de leidraad ‘Werken aan onderwijsverbetering’. Per aanbeveling benoemt Anje de belangrijkste knelpunten, geeft ze voorbeelden, acties en de do’s en don’ts.
In deze video gaat Monique Volman, één van de auteurs van de leidraad ‘Werken aan onderwijsverbetering’ in op het belang van een onderzoekscultuur.
In deze video gaat Judith Amels, één van de auteurs van de leidraad ‘Werken aan onderwijsverbetering’ in op aanbeveling 6 uit de leidraad: Creëer een schoolklimaat waarin leiderschap wordt. Aansluitend gaat zij in gesprek met mede-auteur Yaëlle van de Stolpe.
In deze video gaat Judith Amels, één van de auteurs van de leidraad ‘Werken aan onderwijsverbetering’ in op aanbeveling 5 uit de leidraad: Benut kennis en expertise. Aansluitend gaat zij in gesprek met mede-auteur Miriam Stalleart.
In deze video gaat Anje Ros, één van de auteurs van de leidraad ‘Werken aan onderwijsverbetering’ in op aanbeveling 4 uit de leidraad: Stimuleer samen leren in een team. Aansluitend gaat zij in gesprek met mede-auteur Miriam Stalleart.
In deze video gaat Anje Ros, één van de auteurs van de leidraad ‘Werken aan onderwijsverbetering’ in op aanbeveling 3 uit de leidraad: Stimuleer een onderzoekende houding. Aansluitend gaat zij in gesprek met mede-auteur Yaëlle van de Stolpe.
Deze leidraad ondersteunt scholen in het po om zich tot lerende organisaties te ontwikkelen en biedt handvatten om duurzaam werken aan kwaliteitsverbetering in de schoolcultuur te verankeren. Aan de hand van de zes aanbevelingen in deze leidraad, werk je toe naar een lerende organisatie.